خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





بررسی علل وعوامل عدم راه اندازي نظام بازاريابي و جذب حاميان مالی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در برخی

    بررسی علل وعوامل عدم راه اندازي نظام بازاريابي و جذب حاميان مالی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در برخی مدارس از دیدگاه مدیران و معلمین ورزش و ارائه راهکار

    1- مهدیار مرصعی 2- آمنه نقدعلی

    1 -  کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی  دانشگاه پیام نور تهران- دبیر ورزش ناحیه2ری

    2-دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 11 شهر تهران

    هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی علل وعوامل عدم راه اندازي نظام بازاريابي و جذب حاميان مالی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در برخی مدارس از دیدگاه مدیران و معلمین ورزش می باشد . ارائه راهکار جهت جذب حامیان مالی از دیگر اهداف این پژوهش می باشد.

     

    روش شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی و از نظر هدف کاربردی است که به شکل میدانی انجام شده است. بدین منظور 353 نفر از تماشاگران بالای 18 سال شهرآورد استقلال و پرسپولیس از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات سه پرسشنامه هویّت تیمی تریل و جیمز (2001)، کیفیت رویداد ژانگ و همکاران (1997) و کیفیت خدمات واکفیلد و همکاران (1996) بودند که روایی صوری و محتوایی آن توسط اساتید متخصص تایید و پایایی ابزار با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب (77/0، 72/0، 93/0) به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد.

    یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد، بین هویّت تیمی و کیفیت رویداد رابطۀ مثبت و معنی داری وجود دارد (01/0P<). اما بین هویّت تیمی و کیفیت خدمات رابطۀ معناداری مشاهده نشد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد، هویّت تیمی پیش بینی کنندۀ معناداری برای درک کیفیت رویداد می باشد.

    نتیجه گیری: مدیران باشگاه ها و مسئولین سازمان لیگ برتر فوتبال می توانند با در نظر گرفتن استراتژی برای افزایش حضور تماشاگران از طریق افزایش احتمال یک تجربۀ مثبت در تماشاگران فعالیت هایی را در برنامه بلند مدت خود در نظر بگیرند.همچنین به هویّت تیمی به عنوان یک عامل مهم در افزایش درک کیفیت رویداد بیشتر توجه نمایند.

    واژه های کلیدی:  هویّت تیمی، کیفیت رویداد، کیفیت خدمات، شهرآورد فوتبال

     


    این مطلب تا کنون 11 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : کیفیت ,استفاده ,ورزش ,مالی ,معلمین ورزش ,دیدگاه مدیران ,ارائه راهکار ,تربیت بدنی ,کیفیت رویداد ,مالی المپیاد ورزشی ,
    بررسی علل وعوامل عدم راه اندازي نظام بازاريابي و جذب حاميان مالی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در برخی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده